• Categorii Categorii
  • Prima   -  CERTIFICARE   -  Sistemul de management (SM)  -  Politica OC

    Politica OC

         
     27.05.2017     

    POLITICA OC PGSP

    Politica strategică a Organismului de Certificare a produselor cu grad sporit de pericol (OC PGSP) din cadrul „Centrului Tehnic pentru Securitate Industrială şi Certificare" SRL este de a menţine şi de a îmbunătăţi permanent activităţile sale şi procesul de prestare a serviciilor în scopul demonstrării, că organismul de certificare menţine o poziţie de terţă parte aplicând un proces de certificare consecvent şi demn de încredere, facilitând astfel acceptarea acestuia la nivel naţional şi internaţional şi astfel înlesnind comerţul pe piaţa internă şi externă.
    Organismul de certificare, la toate nivele structurale, concentrează eforturile sale în scopul asigurării satisfacţiei clientului prin îndeplinirea solicitărilor acestuia, dar care nu intră în contradicţie cu legislaţia şi documentaţia normativă în vigoare.

    OC PGSP stabileşte următoarele obiective:
    - Îmbunătăţirea efectuării proceselor de certificare în conformitate cu SM EN ISO/CEI 17065:2013, SM SR EN ISO/CEI 17067:2014 şi Legea privind activităţile de acreditare şi de evaluare a conformităţii nr.235 din 01.12.2011 cu modificări;
    - Extinderea / restrîngerea domeniului de acreditare;
    - Aplicarea reglementărilor tehnice în dependenţă de formele de implementare a acestora. Menţinerea şi îmbunătăţirea procedurilor de certificare în scopul prestării serviciilor de certificare de înaltă calitate şi la cel mai înalt nivel;
    - Analiza şi determinarea corectă a metodelor de remediere al reclamaţiilor prezentate;
    - Prevenirea şi reducerea la minim a riscurilor, care pot provoca apariţia neconformităţilor în zonele, unde acestea periodic se repetă;
    - Urmărirea sistematică a stadiului de realizare a acţiunilor corective şi preventive;
    - Îmbunătăţirea continuă şi dezvoltarea durabilă a Sistemului de Management implementat în OC PGSP;
    - Conştientizarea şi implicarea angajaţilor OC PGSP în funcţionarea Sistemului de Management aplicat;
    - Analiza continuă a activităţii OC, desfăşurarea auditelor interne cu includerea monitorizării la faţa locului, efectuarea acţiunilor corective privind perfecţionarea SM;
    - Prestarea informaţiei pentru agenţii economici prin intermediul site-lui CTSIC;
    - Instruirea şi evaluarea continuă a personalului pentru a asigura calificarea acestuia la nivelul exigenţilor solicitate;
    - Instruirea externă continuă şi efectuarea stagiilor;
    - Colaborarea cu alte Organisme de Certificare cu domenii tangente al OC PGSP;
    - Realizarea resurselor materiale eficient şi util, în dependenţă de necesităţile apărute;
    - Remunerarea obiectivă a angajaţilor OC PGSP în conformitate cu lucrările executate;
    - Identificarea cerinţelor şi necesităţilor clienţilor direcţi ai OC PGSP, precum şi asigurarea şi evaluarea nivelului de satisfacere a acestora;
    - Respectarea normelor etice şi principiilor morale în comunicarea cu clienţii şi între colaboratorii OC PGSP.
    - Asigurarea accesului la serviciile de certificare tuturor solicitanţilor, ale căror activităţi se află sub incidenţa domeniului său de activitate, indiferent de mărimea clientului sau de calitatea de membru în orice organizaţie sau grup, de numărul de certificări emise deja şi de condiţii financiare sau de altă natură nejustificate.
    Politica privind realizarea indicatorilor de performanţă ai OC PGSP este considerată valabilă pe un termen de lungă durată, deoarece corespunde cerinţelor care se referă la un organism de certificare, care menţine o poziţie de terţă parte fiind imparţial şi obiectiv în activităţile sale.
    Realizarea obiectivelor sus menţionate va garanta succesul comun, precum şi funcţionarea procesului de evaluare a conformităţii produselor cu grad sporit de pericol.

    În scopul asigurării imparţialităţii activităţilor de certificare OC PGSP asigură că:
    - Nu va fi proiectantul, fabricantul, instalatorul, distribuitorul sau responsabilul cu mentenanţa produsului certificat;
    - Nu va oferi sau nu va furniza consultanţă clienţilor săi (indiferent de domeniu);
    - Va utiliza personal, care nu este supus unor constrângeri financiare, administrative sau de altă natură, care i-ar putea afecta imparţialitatea, fără a avea interes personal în certificare.

    Elaborat:
    Responsabil SM
    Irina COSNICEAN
    data 06.10.2021                                                                                                  

    Aprobat:
    Conducător OC PGSP
    Angela POSTOLACHE
    data 06.10.2021